Κατάρ: Ο Γενναιόδωρος Χρηματοδότης των Τζαμιών στην Γαλλία

3470

από ελεύθερη μετάφραση

του Giulio Meotti

  • Το Μεγάλο Τζαμί της Poitiers, για παράδειγμα, κάθεται στην περιοχή της μάχης του Tours, όπου ο Charles Martel, κυβερνήτης των Φράγκων, σταμάτησε τον μουσουλμανικό στρατό του Abdul al-Rahman το έτος 732.
  • “Έχουμε κεφάλαια από το εξωτερικό … προέρχονται από τους πιστούς της Σαουδικής Αραβίας και του Κατάρ”, λέει ο Ahmed Jamaleddine, ταμίας του συλλόγου Amal, ο οποίος βρίσκεται πίσω από την κατασκευή του “Μεγάλου Τζαμιού του Saint-Denis”. Το Saint-Denis είναι επίσης σπίτι ενός διάσημου καθεδρικού ναού, της Βασιλικής του Saint-Denis, που περιέχει τη βασιλική νεκρόπολη όπου είναι θαμμένοι πολλοί βασιλιάδες της Γαλλίας.
  • Ο Εμίρ του Κατάρ φαίνεται να έχει πολύ μεγαλύτερη αντίληψη της γαλλικής ιστορίας από ό, τι πολλοί Γάλλοι.

Ο ακτιβισμός του Κατάρ στη Γαλλία θα πρέπει να ανησυχήσει όσους ενδιαφέρονται για τη σταθερότητα των ευρωπαϊκών δημοκρατιών. Για χρόνια, το Κατάρ ήταν το επίκεντρο πολλών αξιώσεων σχετικά με τον ισλαμικό φονταμενταλισμό και την  υποστήριξή του στη Μουσουλμανική Αδελφότητα, το Ιράν, το ISIS, στοιχεία της Αλ Κάιντα, της Χαμάς, των Ταλιμπάν και άλλων ισλαμιστών εξτρεμιστών.

Ο εμίρης του Κατάρ, ο Ταμίμ Μπιν Χαμάντ αλ Τάνι, προσκόμισε πρόσφατα ισχυρή απόδειξη ότι η Γαλλία είναι ένα προνομιακό πεδίο προβολής για τη χώρα του, στην οποία, για περισσότερο από ένα χρόνο, έχει επιβληθεί μποϊκοτάζ από τους γείτονές της στον Κόλπο. Μια συνάντηση του Ιουλίου στο Παρίσι μεταξύ του Εμίρη του Κατάρ και του Γάλλου Προέδρου Μακρόν ήταν η τρίτη που πραγματοποιήθηκε μέσα σε λίγους μήνες. Έχουν ήδη υπογραφεί συμβόλαια αξίας άνω των 12 δισεκατομμυρίων ευρώ, καθιστώντας το Κατάρ τον τρίτο μεγαλύτερο πελάτη της Γαλλίας στον Κόλπο μετά τη Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Το Κατάρ, όμως, δεν σκιάζει μόνο τη γαλλική οικονομία.

Τα χρήματα από το Κατάρ χρηματοδοτούν πολλά από τα θηριώδη τζαμιά στη Γαλλία. Αυτές είναι μεγάλες κατασκευές με μιναρέδες – όχι τα αυτοσχέδια τεμένη σε γκαράζ, αποθήκες και πολιτιστικά κέντρα. Το Μεγάλο Τζαμί της Poitiers, για παράδειγμα, βρίσκεται στην περιοχή της μάχης του Tours (επίσης γνωστή ως Μάχη της Poitiers), όπου ο Charles Martel, κυβερνήτης των Φράγκων, σταμάτησε τον μουσουλμανικό στρατό του Abdul al-Rahman στο έτος 732.

Ο ιμάμης της Poitiers σήμερα, Boubaker El-Hadj Amor, ανακοίνωσε ότι η κατασκευή του τζαμιού, με μια αίθουσα προσευχής για 700 πιστούς και ένα μιναρέ 22 μέτρων, κατέστη δυνατή χάρη στα χρήματα του οργανισμού “Qatar Charity”. Σε ένα βίντεο, ο ιμάμης της Poitiers παραδέχεται ότι έχει επωφεληθεί από τα κεφάλαια του Κατάρ για να συνεχίσει την κατασκευή του τζαμιού, που διακόπτεται για αρκετά χρόνια λόγω της έλλειψης χρηματοδότησης από τους ντόπιους πιστούς. “Αυτό που χτίσαμε είναι χάρη στον Αλλάχ και με τη βοήθεια της «Qatar Charity», είπε ο ιμάμης.

Σύμφωνα με την εφημερίδα Libération:

“Σήμερα βλέπουμε μια σχετική μείωση της επιρροής των ιστορικών εταίρων του Ισλάμ στη Γαλλία, το Μαρόκο και την Αλγερία. Αν και παραμένουν άφθονοι δωρητές, διατηρούν στενούς δεσμούς με τις πρώτες γενιές μεταναστών και έχουν κλειδώσει βασικές θέσεις στο πλαίσιο του γαλλικού Συμβουλίου για την Μουσουλμανική πίστη (CFCM), οι δύο αυτές χώρες βλέπουν την επιρροή τους να μειώνεται μεταξύ των νεότερων [γενεών]. “

“… Το Κατάρ προωθεί μια ύπουλη, αλλά συναινετική, εισβολή, στο πλαίσιο της Ένωσης Ισλαμικών Οργανισμών της Γαλλίας (UOIF), εκπρόσωπο της Μουσουλμανικής Αδελφότητας στη Γαλλία”.

“Μέσω του UOIF, η ιδέα του Κατάρ ήταν να πάρει τον έλεγχο του Ισλάμ στη Γαλλία”, λέει ο Georges Malbrounot, δημοσιογράφος στη Le Figaro και συν-συγγραφέας του βιβλίου “Nos très chers emir”.

Ένα τζαμί που χρηματοδοτείται σε μεγάλο βαθμό από τα χρήματα του Κατάρ είναι το τζαμί Assalam στη Nantes.

Με μιναρέ ύψους 17 μέτρων, μεγάλο θόλο που υψώνεται στα 14 μέτρα και εξωτερικό φωτισμό το βράδυ, το τζαμί Assalam “φωτίζει την πόλη της Nantes”. Το τζαμί ανταποκρίνεται προφανώς σε μια πραγματική ανάγκη για τους Μουσουλμάνους της πόλης. Οι πιστοί συνήθιζαν να προσεύχονται στο τζαμί Arrahma και στο τζαμί El Forqane (πρώην χριστιανικό παρεκκλήσι του Αγίου Χριστοφόρου πριν μετατραπεί σε ισλαμική αίθουσα προσευχής), αλλά οι ηγέτες των μουσουλμανικών κοινοτήτων έλεγαν ότι ήταν πολύ μικρές για τις ανάγκες της κοινότητας.

Τα χρήματα από το Κατάρ εισρέουν επίσης στην πόλη Mulhouse, όπου το Qatar Charity συνέβαλε στην κατασκευή του κέντρου An Nour, το οποίο περιλαμβάνει ένα μεγάλο τζαμί – “ένα από τα πιο εντυπωσιακά στην Ευρώπη”. Τα μέσα ενημέρωσης του Κατάρ περιγράφουν το έργο:

“Το κέντρο είναι στρατηγικά τοποθετημένο στην περιοχή των συνόρων της Γαλλίας, της Γερμανίας και της Ελβετίας, όπου οι μουσουλμάνοι αποτελούν το 20% του συνολικού πληθυσμού της πόλης των 256.000 ατόμων.” Περισσότερα από 150.000 άτομα από τις τρεις χώρες θα επωφεληθούν από το έργο.’’

Στη Μασσαλία, χρήματα από το Κατάρ χρηματοδοτεί επίσης το μελλοντικό Μεγάλο Τζαμί της Μασσαλίας που θα φιλοξενεί 10.000 έως 14.000 πιστούς – σε μια πόλη που φιλοξενεί ήδη “περίπου 70 τζαμιά και αίθουσες προσευχής”, σύμφωνα με το Περιφερειακό Συμβούλιο της Μουσουλμανικής Πίστης. Η κυβέρνηση του Κατάρ, επιπλέον, έχει δώσει εκατομμύρια ευρώ στο Μεγάλο Τζαμί του Παρισιού.

Μεταξύ των κρατών του Περσικού Κόλπου, το Κατάρ φαίνεται να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη δημιουργία της ισλαμικής ιστορίας στη Γαλλία. Ο Bernard Godard, ο οποίος επί σειρά ετών διετέλεσε σύμβουλος για το Ισλάμ στο Υπουργείο Εσωτερικών, δήλωσε: «Δεν μπορεί να ειπωθεί ότι το Ισλάμ στη Γαλλία χρηματοδοτείται κυρίως από τη Σαουδική Αραβία, συμβάλλει μεν αλλά πολύ λιγότερο από χώρες όπως το Κατάρ ή Κουβέιτ “. Ο γάλλος μελετητής, Bérengère Bonte, πέρυσι έγραψε ένα βιβλίο με τίτλο “Γαλλική Δημοκρατία του Κατάρ” (“La République française du Qatar”).

Επίσης, το Κατάρ έχει βοηθήσει στη χρηματοδότηση της πανεπιστημιούπολης Saint-Denis του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Ανθρωπιστικών Επιστημών (IESH). Αυτό το ιδιωτικό “μουσουλμανικό πανεπιστήμιο” προσφέρει μαθήματα αραβικής γλώσσας και θεολογίας σε μεταπτυχιακούς μουσουλμάνους φοιτητές. Σε δεκαπέντε χρόνια, οι σπουδαστές έχουν αυξηθεί από 180 σε σχεδόν 1.500.

Το Κατάρ βρίσκεται επίσης πίσω από το πρώτο μουσουλμανικό σχολείο πίστης που χρηματοδοτείται από το κράτος, το Lycée-Collège Averroès. Το σχολείο βρισκόταν στο επίκεντρο πριν από μερικά χρόνια, όταν ένας από τους δασκάλους του παραιτήθηκε αφού έγραψε ότι το σχολείο ήταν «εστία αντισημιτισμού και προώθησε τον ισλαμισμό στους μαθητές». Το σχολείο χρηματοδοτείται από κρατική χρηματοδότηση, δίδακτρα και δωρεές από τη μουσουλμανική κοινότητα. Αλλά όταν έγινε αναγκαία η αγορά ενός νέου κτιρίου και η ανακαίνισή του, για 2,5 εκατομμύρια ευρώ, η τράπεζα ανάπτυξης της Σαουδικής Αραβίας συμφώνησε να πληρώσει 250.000 ευρώ και η ΜΚΟ Qatar Charity 800.000. Σύμφωνα με την εφημερίδα Libération:

“Αλλά όταν ήταν απαραίτητο να αγοράσει ένα νέο κτίριο και να το ανακαινίσει, για 2,5 εκατομμύρια ευρώ, η τράπεζα ανάπτυξης της Σαουδικής Αραβίας συμφώνησε να πληρώσει 250.000 ευρώ και η ΜΚΟ Qatar Charity 800.000”.

Στη συνέχεια υπάρχει αυτό που είναι γνωστό ως “το Μεγάλο Τζαμί του Saint-Denis”, που βρίσκεται στο προάστιο του Παρισιού Saint-Denis, το οποίο έχει υψηλή συγκέντρωση μουσουλμάνων μεταναστών. Ο Ahmed Jamaleddine, ταμίας της ένωσης Amal, που βρίσκεται πίσω από την κατασκευή του τζαμιού, λέει: “Έχουμε κεφάλαια από το εξωτερικό … Τα πάντα είναι διαφανή: προέρχονται από τους πιστούς της Σαουδικής Αραβίας και του Κατάρ”.

Το Saint-Denis είναι επίσης ο τόπος όπου στεγάζεται ένας διάσημος καθεδρικός ναός, η Βασιλική του Saint-Denis, η οποία περιέχει τη βασιλική νεκρόπολη όπου βρίσκονται θαμμένοι πολλοί βασιλείς της Γαλλίας, συμπεριλαμβανομένου του Charles Martel, ο οποίος σταμάτησε τον μουσουλμανικό στρατό το 732.

Ο Εμίρ του Κατάρ φαίνεται να έχει πολύ μεγαλύτερη αντίληψη της γαλλικής ιστορίας από ό, τι πολλοί Γάλλοι. Το Κατάρ είναι μια χώρα με την οποία οι δημοκρατίες θα πρέπει να είναι επιφυλακτικοί.

Πηγή: https://www.gatestoneinstitute.org/12800/qatar-france-mosques

This entry was posted in Democracy, Freedom of Speech, Human Rights, Islam in Europe, Islamism, Υποτελεια-Dhimmitude, Persecution of Christians. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s